Modnie na treningu

Modnie na treningu
01 Gru 2017

Treningi na siłowni, bieganie lub jazda na rowerze nie są może okolicznościami, w których dbałość o świetnie wybrane dodatki byłaby kluczowa, ale przecież nie od dziś wiadomo, że wygodny strój sportowy, który na dodatek wygląda nieźle to dodatkowa motywacja, by ruszyć się z kanapy. No, bo w końcu, kto by nie chciał potrenować w modnych legginsach i nowych butach z amortyzującą podeszwą? Czy przejmowanie się modą podczas treningów w ogóle ma sens? Jak się ubierać, gdy zamierzamy pobiegać lub wyskoczyć na siłownię i co warto zabrać ze sobą na trening?

Idealny strój na trening powinien być połączeniem estetyki i wygody

Bieganie w przyciasnych spodniach, rozpadających się trampkach i starej bluzie, choć może być równie skuteczne, co jogging w wygodnych butach sportowych i elastycznych legginsach, nie będzie komfortowe ani przyjemne, a przecież treningi nie powinny być wyłącznie przykrym obowiązkiem, lecz stałym elementem aktywnego życia. Nie chodzi wcale o to, by na trening ubierać drogie, markowe ubrania z najwyższej półki, ale o to, by skompletować komfortowy, elastyczny i bezpieczny strój treningowy, który zapewni swobodę ruchów i w którym będziemy czuć się dobrze.

Na poszukiwania idealnego stroju sportowego warto wybrać się do profesjonalnego sklepu sportowego – koszulka koszulce nie równa, a ubrania produkowane z myślą o uprawianiu sportu zdecydowanie lepiej przepuszczają powietrze i odprowadzają wilgoć ze skóry, czego nie potrafią zwyczajne ubrania z klasycznych sklepów odzieżowych. W garderobie osoby aktywnej sportowo powinny się znaleźć:

  • Wygodne spodnie i spodenki – w wersji damskiej to przede wszystkim legginsy, które nadają się niemal do każdego rodzaju aktywności. Krótkie spodenki przydają się szczególnie latem oraz wówczas, gdy trenuje się na siłowni lub w klubie fitness.
  • Koszulki – warto mieć ich kilka (z krótkim i długim rękawem oraz bez rękawów) i koniecznie powinny to być ubrania elastyczne, sportowe, termoaktywne.
  • Bielizna sportowa.
  • Wygodne buty – ich rodzaj powinien być uzależniony od rodzaju trenowanego sportu. To, jakie buty do biegania czy fitnessu będą najlepsze zależy również od tego, ile wynosi masa naszego ciała, a nawet od tego, jaką mamy budowę stopy (na przykład wysokość podbicia). Warto zmierzyć wiele par butów przed dokonaniem zakupu oraz poczytać opinie innych na temat wybranych modeli.
  • Akcesoria – torebka nerka, gumka do włosów, słuchawki do smartfona, a także smartwatch czy inteligentna opaska to przedmioty, bez których można się obejść podczas biegania lub jazdy na rowerze, ale które mogą uprzyjemnić trening i ułatwić kontrolowanie postępów.

Świeżość podczas i po wysiłku

Gdy wybieramy się pobiegać w upalne popołudnie, niekoniecznie mamy ochotę w drodze powrotnej wstąpić jeszcze do sklepu czy apteki – zmęczenie, ubranie mokre od potu i artystyczny nieład na głowie powodują, że wolimy jak najprędzej wrócić do domu i wskoczyć pod prysznic, ale przecież czasami na trening wybrać się można przed pracą albo w trakcie całego dnia różnych sprawunków. Wszystko jest kwestią odpowiedniej organizacji oraz posiadania przy sobie kilku kosmetyków. Oto kilka rozwiązań, które pomogą zachować świeżość podczas treningu i szybko odświeżyć się po wysiłku fizycznym:

  • Dobry antyperspirant – to podstawa, by zredukować pocenie się oraz zneutralizować zapach potu. Przy wyborze kosmetyku tego typu warto zwrócić uwagę, by był to antyperspirant, a nie zwyczajny dezodorant, który wyłącznie aromatyzuje skórę i nie ma właściwości neutralizujących pot czy też ograniczających potliwość. Jeśli zastanawiasz się, czy antyperspiranty są szkodliwe lub nawet wolisz ich unikać, sięgnij po produkty ekologiczne z tej kategorii lub po kosmetyk w pełni naturalny i znany od lat – ałun. Jednak dobry antyperspirant z bezpiecznym składem (bez parabenów czy związków aluminium) będzie o wiele skuteczniejszy i zapewni świeżość na długi czas.
  • Prysznic w klubie fitness lub na siłowni – po zajęciach z zumby lub po wyjściu z siłowni warto skorzystać od razu z prysznica na miejscu. To już praktycznie standard w klubach i siłowniach, a niewielki ręcznik i żel pod prysznic nie zajmą dużo miejsca w torbie.
  • Chusteczki nawilżane – jeśli po treningu nie mamy możliwości skorzystania z prysznica, warto mieć przy sobie nawilżane chusteczki odświeżające. Można nimi umyć skórę bez użycia wody, odświeżyć twarz, czoło, a nawet całe ciało. Pozostawiają przyjemny zapach na skórze i skutecznie usuwają pot oraz zanieczyszczenia.
  • Spięte włosy – przy bujnej czuprynie, a szczególnie z grzywką, zdecydowanie najlepszym wyjściem jest spinanie włosów na czas treningu, co ogranicza ich przetłuszczanie się i podnosi komfort podczas ćwiczeń.
  • Minimalistyczny makijaż – wyczerpujący trening może wycisnąć z człowieka siódme poty, a pot i mocny makijaż to nie jest dobre połączenie. Zdecydowanie lepiej jest wybrać się na trening bez makijażu albo wyłącznie z lekkim make-upem, a dopiero po ćwiczeniach można przemyć twarz i umalować się do pracy czy też na spotkanie.
  • Ubranie na zmianę – absolutne minimum, by po treningu poczuć się świeżo i pewnie. Jeśli po zajęciach na siłowni lub po bieganiu mamy zamiar jeszcze zajrzeć do banku lub spotkać się z przyjaciółmi, warto mieć przy sobie komplet ubrań na przebranie.

Dobra prezencja podczas treningów jest dość istotna ze względów psychologicznych – gdy wygląda się dobrze, nabiera się pewności siebie i chęci do działania. Dobrze dobrany strój i akcesoria treningowe nie tylko ułatwiają uprawianie sportu, ale są również dodatkową motywacją do aktywności. Warto o siebie dbać na bieżąco, by zawsze czuć się dobrze we własnej skórze.

Share

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz