Sztuka na ulice
Niedbałe pociągnięcia pędzla, graficzne nadruki, mozaiki i fotografie – te i wiele innych wzorów wprost z galerii pojawiło się na wybiegowych kreacjach. Trend na artystyczne zdobienia ucieszy fanki wyrazistych strojów, obok których trudno przejść obojętnie. Inspiracji dostarczą kolekcje marek Celine, Miu Miu, Prada, Givenchy i Missoni.
Flower power
Choć kwiaty od lat pojawiają się w wiosenno-letnich kolekcjhach, projektantom każdego roku udaje się ukazać trend w nowej odsłonie. Drobna łączka, graficzne bukiety oraz kwiaty w formie aplikacji to tylko kilka pomysłów zaczerpniętych z kolekcji takich marek jak Mulberry, Stella McCartney czy Jonathan Saunders.
Ciuch od jubilera
Misterne, biżuteryjne aplikacje z koralików, kryształów i cekinów kojarzą się raczej z kreacjami na sylwestra niż letni bankiet, jednak tym razem pojawiły się na pastelowych sukienkach, płaszczach i kurtkach. Biżuteryjny trend pojawił się między innymi na wybiegach Louis Vuitton, Burberry Prorsum. Prady i Miu Miu.
Fokus na spódnice
W sezonie wiosna-lato 2014 prym wiodły trzy typy spódnic: plisowane, kończące się w połowie łydki oraz zupełnie przezroczyste, noszone z kontrastową i celowo prześwitującą bielizną. Plisy pojawiły się między innymi u Celine i Gucciego, przezroczystości u LV, Diora oraz Burberry Prorsum, a przedłużona długość między innymi u Chanel, DG i Marni.
Rockowa wiosna
Tej wiosny skóra i metaliczne barwy funkcjonują na równych prawach z szyfonem, koronką i pastelami. Skóra pojawiała się przede wszystkim na sukienkach i kurteczkach, często łączonych z kontrastowymi tkaninami w mocnych barwach. Po rockowe klimaty sięgnęli między innymi LV, Saint Laurent, Alexander McQueen i Dior.
Luz w nogach
Swobodny ubiór pozwala przetrwać upalne dni – tą zasadą przy projektowaniu spodni kierowało się wielu projektantów. Na wybiegach pojawiły się przepastne, szerokie spodnie otulające sylwetkę miękkimi warstwami tkaniny, celowo poszerzane i w stylu oversize. Ferragamo, Michael Kors, Paul Smith i Marni to kilka z wielu marek, które zdecydowały się wykorzystać ten trend.
T jest trendy
Popularny t-shirt zainspirował projektantów do tworzenia prostych bluz, najczęściej prezentowanych w towarzystwie spódnic. W wydaniu koszulowym krój T przywodzi na myśl styl lat 90, natomiast w zwartej formie wygląda bardzo nowocześnie. T-shirt na nowo pojawił się między innymi u Marca Jacobsa, Calvina Kleina, Mulberry i Alexandra Wanga.
Sezon na sorbety
Pastele królują w każdym sezonie wiosna lato, więc bardzo trudno pokazać je w nowej odsłonie. Tym razem część projektantów sięgnęło po regułę kontrastu, tworząc wyjątkowo smakowite połączenie pastelowej mięty i soczystej maliny. Ten miks sprawdza się na strojach równie dobrze jak w deserze lub koktajlu. Na ten miks postawiły między innymi marki Miu Miu i Chanel.