Data publikacji:

Logomania – żywa reklama powraca! 

W ciągu nadchodzących miesięcy będziemy chwalić się metkami. Do łaska wracają
t-shirty z logo, ale także inne ubrania sygnowane znanymi markami. Chcesz wiedzieć jak nosić najnowszy trend sezonu? A może szukasz inspiracji? Zapraszamy do wpisu!

Logomania – początki trendu

Dzisiaj w modzie mamy lata 80. XX wieku. Do łask wróciły już szerokie ramiona, neonowe ubrania, długie rękawiczki, torebki nerki czy oversize. Teraz pora na logo. Dlaczego w latach 80. ciuchy z logo stały się takie modne? Zacznijmy od omówienia sytuacji gospodarczej tamtego okresu.

Lata 80. - czas wyzwolenia. To także chwila, w której swoje 5 minut mieli młodzi karierowicze z USA. Niektóre otworzone przez nich biznesu zarabiały miliony dolarów. Nie od dziś wiadomo, że tak szybkim przypływem gotówki łatwo się zachłysnąć. Pojawiła się więc moda na lans i przepych. Wille z basenami, drogie samochody, a także ciuchy najlepszych domów mody. Oczywiście branża szybko wychwyciła rosnącą tendencję i postanowiła z młodych potentatów zrobić chodzące reklamy. Pojawiły się t-shirty, na których logo marki rzucało się od razu w oczy. To jednak nie wszystko. Pojawiły się paski z logo, buty, dodatki, a nawet bielizna. Ubrani w lanserskie ciuchy milionerzy stali się wzorem dla innych. Wówczas każdy chciał pochwalić się, że stać go na drogi ciuch od najlepszych projektantów.

Z logo zrezygnowano dopiero po kryzysie w 2007 roku. Wówczas domy mody m.in. tj Celine, zaczęły lansować minimalizm, który także jest w modzie do dnia dzisiejszego. Współcześnie logomanię rozsławiły takie domy mody jak Dior, Fendi, Gucci czy Louis Vuitton. Gwiazdy ubrane w ich ciuchy pokryte logo zrobiły furorę w mediach społecznościowych!

Dzisiaj logomania powraca nieco z nutą ironii. W końcu nie ma nic bardziej kiczowatego od chwalenia się bogactwem, np. przy pomocy ubrania. Trendsetterki identyfikują się jednak z tym trendem, ponieważ chcą przynależeć do wielkiej, modowej społeczności. To jakie logo nosisz, może także wiele o Tobie zdradzić. W końcu każdy dom mody to inna filozofia i poglądy na robienie „wielkiej mody”. Ponadto jesteśmy wzrokowcami. Uwielbiamy patrzeć na wielkie bilboardy i to właśnie one nakłaniają nas do zakupów. Modnie ubrana dziewczyna z torebką w logotypy znanego domu mody przyciąga nasze spojrzenia. Uwielbiamy patrzeć na rzeczy ładne, a jeśli przy okazji możemy sprawdzić, gdzie ubiera się nasza ulubiona gwiazda, to jesteśmy prze szczęśliwi. Poznając taką wiedzę, czujemy się również wtajemniczeni w dotąd ukrywany dla nas prywatny świat celebrytów.

Wybierając więc koszulkę z logo, pamiętaj o jednym: kicz to teraz nowa estetyka, w którą logomania niewątpliwie się wpisuje. Musisz być tego świadoma jeśli chcesz wyglądać naprawdę modnie i nie narazić się na śmieszność.

Logomania – jak modnie nosić logo?

Aby wpisać się w najnowsze trendy, możesz zdecydować się na kilka wariantów noszenia logotypów. Pierwszy z nich to logo na t-shirtach.

Jeśli lubisz bardziej minimalistyczne looki, to do koszulki z logo wybierz ubrania, które dopasują się do niej kolorystycznie. Biała koszulka z logo Gucci będzie prezentować się świetnie do białych spodni i czerwonych, niebieskich, brązowych lub złotych dodatków.


Dziewczyny, które lubią przyciągać wzrok mogą zupełnie stracić kontrolę nad planowaniem podobnego looku. T-shirt z logo zestawiony z marynarką w kratę oraz cekinową torebką nerka? Czemu nie! Baw się modą i łącz najnowsze trendy!


Popatrz na inne modowe inspiracje, dzięki którym o wiele łatwiej przyjdzie Ci zaplanowanie modnych stylizacji:


Logo możesz nosić także na dodatkach. Popatrz, np. na modne paski:
A co powiesz na torebkę z logo? Do łask wracają klasyki od Burberry z najlepiej rozpoznawanym na świecie wzorem kratki.


Trendsetterki lubią szokować dlatego noszą total looki z popularnymi logotypami. Tutaj panuje jedna zasada: góra musi idealnie pasować do dołu. Załóż np. garnitur damski w popularne logo Gucci lub dres Fila. Zresztą popatrz na kilka inspiracji i przekonaj się, że total looki z logo wyglądają naprawdę świetnie:


Logomania to także trend, który pojawia się na bieliźnie. Przecież każda z nas zna popularne komplety od Calvina Kleina. Takiej bielizny wcale nie musisz chować. Na sportowy stanik zarzuć kurtkę jeansową, a majtki wyeksponuj, zakładając biodrówki. A Ty co sądzisz o tak odważnej stylizacji? Pokazywane bielizny, to trend, który także pochodzi z lat 90-tych.

Z trendu logomani cieszą się chyba wszystkie marki. W końcu to darmowa reklama, którą chcą nosić prawie wszystkie trendsetterki. A Ty masz już w swojej garderobie ciuchy z logo? Stawiasz na minimalizm w postaci t-shirtu czy total looki z modnymi logotypami? Jak zawsze czekamy na Wasze komentarze!

Autor: Klaudia Borycka