Złote manekiny, czyli krótka historia wystawy
Wystawę „Christian Dior i ikony mody paryskiej” muzeum podzieliło na dwie części. Pierwsza z nich prezentowała kreacje pochodzące i zaprojektowane wyłącznie w domu mody Dior. Oprócz strojów pokazane zostały także akcesoria tj. buty, torebki, kapelusze czy biżuteria. Złoty kolor manekinów, na jakich zostały wyeksponowane projekty, nie jest bez znaczenia. Nazwisko Dior łączy w sobie dwa francuskie słowa: „bóg” (dieu) oraz „złoto” (or). Złoty kolor manekinów miał więc podkreślać szlachetność i rangę prezentowanych projektów oraz zaznaczyć wiodącą rolę domu mody w świecie haute couture.
Druga część wystawy, to stroje wiodących w powojennym Paryżu projektantów. Na czarnych manekinach można było obejrzeć projekty m.in. Chanel, Yves Saint Laurent, Pierre Balmain, Jeanne Lanvin czy Givenchy. Zestawienie ze sobą dwóch światów miało za zadanie pokazać przemiany jakie nastąpiły w ówczesnym postrzeganiu mody kobiecej. Po czasach drugiej wojny światowej Christian Dior wylansował nowy wizerunek kobiety, który redaktorka Harper's Baazar określiła mianem New Look.